top of page
  • תמונת הסופר/תמאיה עין- גיל

איך מייצרים מותג בעל ערך

עודכן: לפני 5 ימים

כשאנו צריכים לקנות עיצוב בר השגה אנחנו חושבים על IKEA, כשנרצה להזמין בגדים מחו"ל באינטרנט מיד Asos יקפוץ לנו לראש, או כשנתכנן בינג' סדרות לסופ"ש נבדוק קודם כל מה יש בנטפליקס.

איך בעצם מותג מצליח לכבוש את מקומו בראש הרשימה שלנו ואיך עושים את זה? למה כאשר אנחנו צריכים לקנות בגדים יקפצו לנו מיד מותגים ספציפיים ולא אחרים? על מנת לענות על השאלות הללו צריך להבין קודם מהו מותג ומה היא המטרה המרכזית שלו.



מהו מותג?

המותג הוא "הרעיון הגדול", השורה התחתונה, הכוח המניע והאסטרטגיה שיש להם את הכוח והיכולת לכבוש מקום של קבע בתודעת הצרכן. המותג מעורר אצל הלקוח ציפייה מוגדרת של חוויה ספציפית ותועלת ייחודית שהוא לא יוכל לקבל אצל האחרים.

מותג הוא דרך של חברה או עסק לבלוט מעל לאחרים על ידי יצירת סמליות ייחודית המשקפת אותם. מותג = מוצר +תג , זאת אומרת היכולת שלנו להצמיד למוצר תג ייחודי שאין לאף אחד אחר.



תהליך טיפול וקביעת המותג יתבסס על:

  • איכות וערכיות המותג

  • המשכיות ואורך חיים

  • תכונות והרכב המותג

  • זיהוי והכרה ובידול

מה משותף לכל המותגים המוכרים?

עושים לנו טוב- מטרת המותג היא להצטייר בעיני הלקוח כמימוש מוחשי של השאלה "מה יעשה לי טוב?" לקוחות רוצים ליצור קשר עם חברה שמתאימה לערכים ולשאיפות שלהם, וגורמת להם להרגיש טוב יותר עם עצמם. לדוגמה: "את יפה כשנוח לך" מחזק את הקשר בין נוחות ליופי ואסתטיקה ונוגד את הרעיון ש "להיות יפה זה כואב" – רעיונות המתאימים לשיח החברתי כיום.

יוצרים חיבור וקשר – היכולת לגרום לקשר אמיתי בין האדם למוצר כאשר המטרה היא לגרום ללקוח להתאהב במותג, לבטוח בו ולפתח כלפיו נאמנות ארוכת שנים. ההתאהבות תגרום להשקעה כספית ואמונה בעליונות המותג שרכשו. בניית קשרים רגשיים למותג מבוססת על הרעיון כי לקוחות מפתחים רגש כלפי מותגים ומגיבים אליהם בצורה אנושית.

מזוהים ומעוררים רגשות -מותג כולל מרכיבים רבים שמטרתם לייצר שליפה מידית ממאגר הזיכרון של הלקוח. את השליפה מבססים על החושים והרגשות האנושיים. זאת הסיבה שמותגים יבדילו עצמם בעזרת אלמנטים כמו צבע צורה או איקונים ספציפיים, על אלמנטים הקשורים לחוש השמיעה כמו צליל או מוסיקה וכ"ו ועוד ועל ערכים רגשיים.



פעילות מיתוג נכונה הנולדת מתוך חשיבה עמוקה והכרה לא רק של העסק אלא גם של אנשים וההתנהגות האנושית תייצר עבור העסק או החברה נאמנות , השתייכות, מודעות ואמינות שיקנו למותג כוח עוצמה ועמידות בשווקים שבדרך כלל עמוסים במותגים אחרים מסוגו.

בעלמה ייעוץ ושיווק נלווה אתכם באופן מקצועי וממוקד בדרך שלכם לבניית מותג שלא רק מבין את השווקים שבתוכם הוא פועל, אלא מבין בעיקר אנשים, מה עושה להם טוב, ומה עומד בבסיס הבחירות שלהם.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page