top of page
  • תמונת הסופר/תמאיה עין- גיל

קהילת המותג- חשיבות שיווק לטווח ארוך

עודכן: לפני 5 ימים

מה ההבדל בין לקוחות לקהילה?

לקוחות פוטנציאלים של העסק הם אותם האנשים שהעסק והשירות עונה על הצורך שלהם באופן ישיר או אותם אנשים שניתן לעורר את הצורך שלהם באופן מכוון.



האם זה מספיק לדעת מי הם הלקוחות שלך?

כיום תוכניות שיווק אפקטיביות לא פונות רק אל נקודת המבט הצרה של מיפוי טכני ואיתור של לקוחות, אלא מכוונות את הפעילות שלהם ליצירת קהילה פעילה, חיה ומעורבת. הרעיון הוא ליצור קהילה סביב שיח המותג וערכיו דרך יצירת שיח ערכי וחברתי הנושק לעסק או לארגון. כך למשל בניית קהילה עבור בנק תקבץ אנשים דרך שיח ערכי הסובב סביב חינוך פיננסי לבני נוער ולאו דווקא תפעל באופן מכוון לגרום להם לפתוח בבנק חשבון -פתיחת החשבון תהיה תוצר של הפעילות הקהילתית בסופו של דבר ועל כן גם תממש את מטרות התכנית השיווקית.



יצירת קהילה -יצירת המשכיות לקיום העסק

יצירת קהילה היא אחת הדרכים לצרוב את העסק בתודעה וביומיום של אנשים וכך לייצר תודעה רציפה עבור העסק ונכסיות למותג. הפיכת העסק לאוטוריטה בתחום מסוים על ידי חיבור רגשי אל הקהילה, תגרום להם לבחור במותג שוב ושוב ולא לעבור לאחר והם יהפכו להיות שגרירי העסק, ישמרו לו נאמנות, יגנו עליו ויפיצו אותו ברשתות החברתיות ועוד.

מודל הקהילה של עלמה -התהליך שאדם עובר כאשר הוא מתחבר לקהילת מותג

הכוח של קהילה טמון בפניה שלה אל הצורך האנושי הבסיסי ביותר- קהילה היא המקום בו אתה מרגשי בבית, היכן שלאנשים הסובבים אותך יש קשר ספציפי אליך דרך עבר משותף, הווה ועתיד. דרך תוכן, ערכים ומשמעות קהילתית העסק או הארגון עשוי לייצר מעורבות קהילתית ורווח משותף.


היכולת לפנות ישירות אל הצורך האנושי של חיבור משותף עם אנשים אחרים דרך תכנית השיווק יהפכו את העסק או המוצר למותג אמיתי ויבדילו אותו מכל שאר אופציות הבחירה האינסופיות הקיימות כיום. כאשר אנו יושבים ובונים תכנית שיווק אפקטיבית לעסק אנו תחילה בונים את מודל הקהילה המתאים ספציפית לערכי העסק ול"אני מאמין" שלו ומכוונים ליצירת קהילה העונה על הצרכים בעולם השיווק וכזו שהופכת את העסק למותג.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page