top of page
  • תמונת הסופר/תמאיה עין- גיל

ניתוח SWOT כבר עשיתם?

עודכן: לפני 5 ימים

מהי שיטת ניתוח SWOT?

SWOT היא שיטה ותיקה אך רלוונטית העוזרת לבעלי עסק, משקיעים ומנהלי השיווק, לבחון את מיקום העסק אל מול השוק הדינאמי.

שיטת SWOT היא אחת מאבני היסוד של תכנית שיווק ובוחנת את ה Strengths, Weakness .Opportunities, Threatens בעזרת בחינת כל אחד מהפרמטרים הללו: חוזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים, תתבהר תמונת מצב עדכנית המאפשרת לשקף את מצב העסק, לצמצם את החולשות, לנצל את ההזדמנויות, לחזק את היתרונות ולהימנע מהאיומים. לאחר מכן ניתן יהיה לבנות תכנית שיווק אפקטיבית העונה על הנקודות המרכזיות שנבחנו בניתוח SWOT.


ניתוח היתרון התחרותי אל מול האיומים


איך אנחנו משתמשים בניתוח SWOT בעלמה?

בעלמה שיווק אנו מייצרים עבור לקוחותינו מפת הדרכים השיווקית של העסק ובוחרים את המסלול השיווקי שיענה בצורה הטובה ביותר על הצרכים השיווקיים בדרך אל המטרות. אנו מתייחסים למפה זו כמכלול אחד, כ"פורטרייט" השיווקי של החברה, ובעזרתו מנתחים את האופן בו ניתן לעבוד על הנקודות החלשות שעלו בניתוח, בעזרת חוזקותיו. כך אנו יוצרים תכנית שיווקית אפקטיבית, ממבט מעוף הציפור, שיודעת לראות את השלם דרך חלקיו ולנווט את העסק למטרות השיווקיות שלו.


כל עסק והתכנית שלו

אין תכנית שיווק גנרית כללית המתאימה לכל עסק – ניתוח SWOT מאפשר לנו לבנות את תכנית השיווק הספציפית והממוקדת ביותר, המתאימה למטרות הספציפיות של העסק.


מחוץ לקופסת השיווק

בניית תכנית שיווק המבוססת על ניתוח SWOT דורשת יצירתיות רבה ויציאה "מחוץ לקופסת השיווק". לעיתים חלק מהמשתנים שעלו בניתוח מופיעים גם כחוזקה וגם כחולשה. לדוגמה, לאחר סיעור מוחות עם אחד הלקוחות של עלמה עלה כי המוצר של החברה, המציעה שירות חדשני דרך מוצר ייחודי, מופיע גם כחוזקה, אך גם כחולשה. חולשתו התעוררה עקב חדשנותו מאחר והוא ייצר קשיים רבים י בהטמעה וכניסה לשוק מבוסס. זיהוי הדואליות של הפרמטר אפשר לנו לבנות תכנית שיווק העובדת בשלביה הראשונים בעיקר על נקודת החולשה, ועל אופני החדירה לשוק ותיק שאינו רגיל בקבלת מוצרים חדשים, ורק לאחר יצירת הסדקים הראשונים בשוק, תכנית השיווק המשיכה לקדם בתוכו את חוזקת המוצר.


צועדים עם העסקים קדימה

הניתוח מאפשר לנו להאיר בזרקור על כל פינות העסק מבלי להתעלם מנתונים שעשויים להשפיע באופן מהותי על שלבי בניית תכנית השיווק. זיהויי האיומים וההזדמנויות מחבר את העסק לדינאמיות ולתנועה התמידית בה נמצאת תכנית השיווק – תחרות, מוצרים מתחרים, רשתות חברתיות כל אלו הם רק חלק מהמשתנים החיצוניים שבתוכם אנו ממקמים את תכנית השיווק הנותנת מענה לכל אלה מתוך הכלים האמתיים והספציפיים שעלו בניתוח.

בעלמה שיווק ויעוץ אנו בונים לכל לקוח את תכנית השיווק האפקטיבית ביותר עבורו, על ידי כלי חקירה ובחינה מדוקדקים, הבנויים על ניתוח SWOT מקיף, על מנת ליצור עבורכם רת "מפת הדרכים" השיווקית האפקטיבית ביותר עבורכם.


אז תתחילו לתכנן, תכינו טבלה בדיוק כזו...






פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page