top of page
  • תמונת הסופר/תמאיה עין- גיל

אז מה זה בעצם storytelling?

עודכן: 14 באפר׳

סיפור המותג זהו לא תהליך או טכניקה. סיפור ככלי לבניית מותג זו אומנות לכל דבר וכמו אמנות - זה דורש יצירתיות, הבנה אמיתית של העסק, החזון , הערכים והמטרות שלו.

סיפורי מותג טובים מחברים אותנו למותגים בדרך שגורמת לנו להרגיש משהו ולהגיב אליהם ...

סיפור מותג הפך למרכיב מכריע בקמפיינים השיווקיים המצליחים ביותר. הוא מבדיל בין מותגים מצליחים עם צרכנים נאמנים, לבין עסקים כושלים עם קונים חד פעמיים.






1. אז מה זה בעצם Storytelling?

היכולת לשכתב מידע למסר בעל נרטיב ברור המייצר קשר ומביא למעורבות של הקהל. או במילים אחרות זוהי אומנות כתיבת מסר באופן שיחבר את קהל היעד לערכי המותג ויוביל לפעולה ולנאמנות למותג.



2.למה חברה צריכה סיפור מותג?

חברות רבות מתנהלות ללא סיפור מותג, אבל כאשר לחברה יש סיפור מותג זה עוזר לה להמחיש מושגים מופשטים ולפשט מסרים מורכבים. להתחבר לקהל ולייצר הזדהות, להשריש את ערכי המותג, ליצור הנעה לפעולה ולנאמנות והרי את כל אלה כל חברה שואפת לעשות.


סיפורים מפגישים אנשים.

סיפורים הם שפה אוניברסאלית למגוון רחב של אנשים. כולנו מזדהים עם סיפור הגיבור, האנדרדוג או שברון הלב. כולנו מעבדים רגשות ויכולים לחלוק רגשות של התרוממות רוח, תקווה, ייאוש וכעס. שיתוף בסיפור מעניק תחושת משותפות וקהילה.

סיפורים מעוררים השראה ומניעים.

מותגים עם סיפור מותג אמין נהיים מזוהים ואותנטיים, עוזרים לצרכנים להתחבר אליהם ואל האנשים שמאחוריהם. לגעת ברגשות ובסופו של דבר להניע לפעולה.

נאמנות וקניה חוזרת

סיפורים מטפחים נאמנות למותג. יצירת נרטיב סביב המותג או המוצר לא רק שמאנישה אותו אלא גם גורמת ללקוחות להעדיף אותו.


3. מה עושה סיפור טוב?

סיפורים טובים הם ...

  • מרתקים: סיפורים טובים מעסיקים את הקורא וגורמים לו להתעניין במה שעוד יבוא.

  • חינוכיים: סיפורים טובים מעוררים סקרנות ומוסיפים ידע.

  • אוניברסליים: סיפורים טובים קשורים לכל הקוראים ומתחברים לרגשות וחוויות שרוב האנשים עוברים.

  • זכירים: סיפורים טובים נשארים במוחו של הלקוח והוא מספר אותם הלאה.

מוטיבים של Storytelling




דמויות. הדמויות הן המפתח של הסיפור הגשר בין המותג והקהל. אם הקהל שלך יכול לשים את עצמו בנעלי הדמות שלך, סביר יותר שסיפור המותג ירתום אותו לפעולה.




קונפליקט. הקונפליקט בסיפור מעורר רגשות ומחבר את הקהל באמצעות חוויות שניתנות להזדהות. ככל שהקונפליקט יהיה רחב יותר ויגע יותר בלקוח כך הוא ייצר זהות והעדפה.



פתרון הבעיה. בסופו של דבר עלינו להמחיש ללקוח איך באמצעות שימוש/ חיבור למותג שלנו הקונפליקט שהוצג בסיפור נפתר. ע"י הצגת פתרון משכנע נגרום ללקוח לנקוט בפעולה.




פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page